Charita Webbshop

Vi använder oss av ”Payson-knappar” (se nedan), som kopplar upp dig till en säker betalningsfunktion hos Payson. Där betalar du aningen med VISA, MasterCard, din Internetbank eller med bankgiro. För extra trygghet kan du välja ”Paysongaranti”, där pengarna frigörs till oss först när du mottagit och godkänt varorna. Paysons avgift för denna tjänst är 5% av totalsumman. (Väljer du att betala utan denna Paysongaranti tillkommer ingen avgift.) Föredrar du att förskottsbetala direkt till vårt PlusGirokonto     60 22 43-8 (Charita Media AB), går det också bra: maila oss i så fall din leveransadress.

OBS: Nu kan du, om du så vill, även köpa de fyra banden separat, istället för som samlad uppsättning. Priset blir då 150:- per del, plus 39:- i porto (i detta fall skickar vi med B-post). Detta alternativ beställer du genom att maila oss på info@charita.se, vi svarar dig med betalningsinformation. (Det blir förstås mer prisvärt att beställa ett helt set enligt nedan.)

Yoga Vasishtha – den klassiska vägledningen vid gränsen till Upplysning

För den som utövar yoga och meditation, eller för den som bara allmänt är filosofiskt intresserad, är Yoga Vasishtha en underbar upplevelse. Visst, den kanske inte är för alla! Men har du en genuin strävan efter Självinsikt eller i alla fall ställt dig frågan vad Upplysning egentligen innebär, eller undrat över vad som är verkligt och vad som är overkligt; då är det stor chans att du kan komma att älska denna skrift och läsa den om och om igen.

Valmiki var en forntida skald och siare, författare till det berömda Ramayana-eposet. Han anses, traditionellt, även vara den som komponerade Yoga Vasishtha. Här undervisar den vise Vasishtha prins Rama i Advaita Vedanta-filosofin, med hjälp av liknelser och fantastiska berättelser.

Vid femton års ålder genomgår prins Rama en livskris och grubblar kring livets mening. Hans tankegångar är dock mycket klarsynta, vilket inspirerar Vasishtha till den undervisning som växer fram i dialogen dem emellan. Detta samtal mellan lärjunge och läromästare har allt sedan dess varit en starkt lysande ledstjärna för sökare genom alla tidsepoker.

Till Yoga Vasishhas charm hör också att den berättas som en berättelse i en berättelse i en berättelse… Så den åskådliggör därmed i sig själv, med en road blinkning, en vision av världar i världar i världar – som dock samtliga har sin existens endast som föreställningar i läsarens eget medvetande, som är Ett Allena.

Yoga Vasishtha: Svensk översättning i fyra inbundna band, totalt runt 850 sidor.

ISBN    978-91-973997-4-6 (som ett samlat verk, alla fyra band tillsammans)

Om ni är en grupp som beställer tillsammans, eller om du vill vara återförsäljare, finns det möjlighet att köpa 5, alternativt åtta set till rabatterat pris. Du klickar bara på respektive Payson-knapp.

När du kopplas till Payson behöver du där skapa ett (gratis) konto, om du inte redan har ett hos dem. Detta tar bara ett par sekunder. Därefter kan du gå tillbaka och genomföra köpet. OBS: i meddelanderutan när köpet avslutas behöver du skriva din leveransadress.

Ett set med fyra inbundna band: 395:- inkl. moms + frakt 69:-, summa 464:-                Köp nu 464 kr
Med Payson-garanti (c:a 25:- tillkommer i avgift):
Köp nu 464 kr

Fem set med fyra inbundna band: 1550:- inkl. moms + frakt 99:-, summa 1649:-       Köp nu 1649 kr
Med Payson-garanti (c:a 85:- tillkommer i avgift):
Köp nu 1649 kr

Åtta set med fyra inbundna band: 2480:- inkl. moms + frakt 99:-, summa 2579:- Köp nu 2579 kr
Med Payson-garanti (c:a 130:- tillkommer i avgift):
Köp nu 2579 kr

Vi skickar med DHL till din närmaste DHL servicepoint (idag närmast lika många som Postens utlämningsställen). Du får då avisering via e-mail var du kan hämta din beställning.

Normalt kan vi skicka din beställning inom 1-3 vardagar, DHL tar ytterligare 1 eller ibland kanske 2 dagar att leverera den (beroende på var du bor).

OBS: Bor du i Norge, Danmark eller Finland beställer du via vårt e-mail: info@charita.se. Portot blir då 335:- för en uppsättning med fyra band. (Vi skickar rekommenderad försändelse med posten.)

Charita Media AB har sitt säte i Saltsjöbaden i Stockholms län. Företaget innehar F-skattsedel.

Vill du kontakta oss gör du det via vår e-mail info@charita.se.

2 kommentarer till Charita Webbshop

1. karl augustsson skriver:

jag vill veta om ni har alla fyra Yoga Vasishtha idag oktober 2012 och hur mycket du vill ha betalt
    med vänliga hälsningar karl

• Satsanga skriver:

Ja, alla fyra banden finns fortfarande att köpa. Ett set med fyra inbundna band: 395:- inkl. moms + frakt. Enstaka band 150:- styck.

OBS: om du bor i Stockholmsområdet kan du slippa fraktkostnaden om du hämtar böckerna själv och betalar kontant!
      Måndag, tisdag och onsdagar jobbar jag 11.00 -18.00 i butiken Veda Lila på Barnhusgatan 1 (runt hörnet från Drottninggatan 71D i centrala Stockholm).
      De dagar jag inte jobbar kan du även köpa den av Veda Lila som säljer den som återförsäljare, men då kostar ett set 425:-.

Du som vill ha böckerna skickade med DHL använder Payson-knapparna, eller förskottsbetalar till Charita Media ABs PlusGirokonto (se detaljer ovan eller skicka oss ett e-post).

/Lars Lundgren

*

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>